Uczniowie wygrali nowoczesną pracownię komputerową dla swojej szkoły w Esportowej Lidze Szkół. Sami zobaczcie! [Zdjęcia i wideo]
Uczniowie jednej z katowickich szkół, dzięki swoim kolegom, mogą cieszyć się nowoczesną pracownią komputerową. Dzięki zwycięstwu w zawodach e-sportowych, w Technikum nr 2 Zespołu Szkół Ekonomicznych w Katowicach znalazło się kilkanaście stanowisk komputerowych wyposażonych w sprzęt umożliwiający nie tylko grę w gry komputerowe, ale także naukę wielu informatycznych zagadnień.
Kolejna pracownia komputerowa ESL w Katowicach
W lutym zawodnicy z kilkunastu szkół z Katowic rywalizowali w Esportowej Lidze Szkół. W rozgrywkach zwyciężyli uczniowie Technikum nr 2 Zespołu Szkół Ekonomicznych im. W. Korfantego przy ul. Raciborskiej 3, którzy dla swojej szkoły wywalczyli wyposażenie sali komputerowej o wartości prawie 100 000 zł. Organizatorami rozgrywek byli ESL FACEIT Group i miasto Katowice.
Ściągnięcie do Katowic Intel® Extreme Masters stało się kamieniem milowym dla rozwoju naszego miasta. Legendarny Spodek co roku staje się globalną stolicą esportu, a Katowice jako gospodarz IEM są rozpoznawalną marką na świecie.mówi prezydent Katowic, Marcin Krupa
Jednak IEM to nie tylko turniej finałowy, ale również inne wydarzenia. Jednym z nich jest Esportowa Liga Szkół, której druga edycja odbyła się w tym roku. Wzięło w niej udział 148 drużyn, w skład których weszło łącznie 444 zawodników. To pokazuje jak popularny jest esport wśród młodzieży. dodaje prezydent
Po cyklu turniejów kwalifikacyjnych do finałowej rozgrywki, która odbyła się 11 lutego podczas 12. edycji Intel® Extreme Masters o wygraną rywalizowali uczniowie:
- Technikum nr 2 Zespołu Szkół Ekonomicznych im. W. Korfantego,
- Śląskich Technicznych Zakładów Naukowych,
- Technikum nr 8 im. Obrońców Poczty Polskiej w Gdańsku oraz
- Szkoły Podstawowej nr 65 im. Gustawa Morcinka.
Najlepsi okazali się uczniowie Technikum nr 2 Zespołu Szkół Ekonomicznych im. Wojciecha Korfantego. We wtorek, 26 marca nowoczesna pracownia komputerowa, będąca główną nagrodą w rozgrywkach, została uruchomiona.
Pracownia będzie służyć uczniom jeszcze w tym roku szkolnym. Zaangażowanie w rywalizację naszych uczniów miało podłoże czysto sportowe - walczyli o nagrodę nie dla siebie samych, ale dla placówki, w której się uczą. mówi dyrektor Technikum nr 2 w ZSE im. Wojciecha Korfantego, Marek Halama
Podczas otwarcia obecni byli członkowie zwycięskiej drużyny: Michał Botor i Jakub Szczuchniak. Trzecim członkiem drużyny podczas turnieju był Filip Baran.
Koledzy, z którymi gram na co dzień dali mi znać, że wystartowała kolejna edycja Esportowej Ligii Szkół w Katowicach. Szybko przekazałem informację chłopakom, to było na kilka godzin przed pierwszym turniejem kwalifikacyjnym, i okazało się, że przeszliśmy do kolejnego etapu. O awansie daliśmy znać w szkole, jak już było po kwalifikacjach. mówi Michał Botor
Ta nowa pracownia wygląda super i rzeczywiście nawiązuje klimatem do tego, co można zobaczyć na IEM Katowice. dodaje Jakub Szczuchniak
Projekt Esportowej Ligi Szkół pokazuje, że działania ESL w Katowicach wykraczają poza sferę organizacji wyłącznie Intel® Extreme Masters.
Cieszymy się z realizacji kolejnego projektu wspólnie z miastem Katowice. Rozgrywki w ramach Esportowej Ligi Szkół pozwalają młodym graczom nie tylko na rozwój swojej pasji, ale również na aktywne wspieranie ich placówek edukacyjnych. Dzięki wygranej uczniów z Technikum nr 2 sala informatyczna szkoły została wyposażona w najlepszej jakości sprzęt, przypominający ten, na którym grają profesjonaliści.mówi dyrektor zarządzający ESL FACEIT Group, organizatora Intel® Extreme Masters w Katowicach, Aleksander Szlachetko
Jest to inicjatywa, która nie tylko promuje zdrową rywalizację, ale również integruje społeczność szkolną poprzez pasję do esportu. dodaje dyrektor Szlachetko
Na nagrodę złożyło się 17 stanowisk przypominających te, na których grają profesjonaliści. Pozwalają one nie tylko na komfortową naukę, ale także na próbowanie swoich sił w dowolnym tytule esportowym. Uczniowie podczas korzystania z sali mogą poczuć klimat znany z największych turniejów esportowych na świecie, gdyż na ścianach pojawiły się motywy nawiązujące do turnieju Intel Extreme Masters.
W pierwszej edycji Esportowej Ligi Szkół wygrali uczniowie Szkoły Podstawowej nr 19 w Katowicach.